• Nam.ir
  • |
  • آژانس خرید و فروش دامنه‌های اینترنتی
0998-1114171
تماس با ما در ساعات اداری
کاربر

قطعی دیتاسنتر آسیاتک عامل از دسترس خارج شدن سایت نام شد

دیتاسنتر آسیاتک
1399/04/21

قطعی دیتاسنتر آسیاتک عامل از دسترس خارج شدن سایت نام شد


قطع شدن اتصال فیبرنوری دیتاسنتر آسیاتک واقع در برج میلاد، دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله سایت Nam را با اختلال مواجه کرد. این اتفاق در روز جمعه 20 تیرماه 1399 حدود ساعت 19:40 رخ داد.

قطع شدن اتصال فیبرنوری دیتاسنتر آسیاتک که در دیتاسنتر برج میلاد قرار دارد، باعث شد بسیاری از سایت‌های داخلی از دسترس خارج شوند. فیبرنوری دیتاسنتر برج میلاد که متعلق به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است، بین برج میلاد و ساختمان شرکت زیرساخت قرار دارد و قطع آن توسط شهرداری دسترسی به وب‌سایت‌هایی را که در دیتاسنتر شرکت آسیاتک قرار دارند، با مشکل مواجه کرده بود.


محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک در حساب توییتری خود نوشت که هم‌اکنون به‌کمک سازمان فاوای شهرداری تهران درحال رفع مشکل هستند و ازآنجا که این مسیر فیبر نوری دارای جایگزین نیست، آسیاتک اکنون مسئله‌ی جابه‌جایی با مسیر جایگزین را نیز پیگیری می‌کند.

ماهنامه پیوست که وبسایت آنها نیز در این قطعی از دسترس خارج شده بود، در توییتی خبر داد که قطعی مسیر فیبرنوری سازمان فاوای شهرداری به دلیل دزدیده شدن بخشی از مسیر فیبرنوری این سازمان اتفاق افتاده و درحال حاضر، سایت‌ها و سرویس‌های گوناگونی مانند تپسی، ابرآروان، زرین‌پال که در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می‌شوند از دسترس خارج شده‌اند.
پیوست همچنین گزارش کرد که بنا به اعلام روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری، قطعی فیبر مربوط به مسیر شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران بوده است و ارتباطی به سازمان فاوا ندارد.

در نهایت این مشکل پس از 5 ساعت قطع بودن ارتباط سایت‌ها، مجدد به حالت عادی برگشت.

در حال اتصال به سرور نام