• Nam.ir
  • |
  • آژانس خرید و فروش دامنه‌های اینترنتی
0998-1114171
تماس با ما در ساعات اداری
کاربر

احراز هویت در ایرنیک اجباری شد

احراز هویت ایرنیک
1401/10/04

احراز هویت در ایرنیک اجباری شد


مرکز ثبت دامنه‌های کشوری (ایرنیک) به تازگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از سال 1402 تمامی درخواست‌های مربوط به دامنه‌های این مرکز، مشروط به تکمیل احراز هویت کاربران در این وب‌سایت است. یعنی اگر کاربری مراحل احراز هویت خود را کامل نکند، امکان ثبت، تمدید، انتقال و غیره دامنه‌های خود را نخواهد داشت و این دامنه‌ها به مرور زمان آزاد شده و برای ثبت در اختیار سایر کاربران قرار می‌گیرد.

به همین منظور سامانه https://verify.nic.ir به کاربران معرفی شده تا بتوانند از این طریق احراز هویت خود را تکمیل نمایند. گفتنی است ایرنیک تا به حال برای ساخت اکانت فقط ایمیل کاربر را صحت‌سنجی و تایید می‌کرده‌ است و سایر اطلاعات نیازی به تایید نداشته. یعنی هر کسی می‌توانست با هر اسمی یک اکانت ایجاد کند. هرچند که در مرحله انتقال ارسال تصویر کارت ملی الزامی بود. لازم به ذکر است برای افرادی که تعداد بالایی دامنه داشته‌اند، تعهدنامه رسمی نیز گرفته می‌شد.

در نتیجه تمامی کاربرانی که دارای یک دامنه ملی باشند، باید این مرحله احراز هویت را انجام دهند. پیشنهاد ما به کاربران سایت نام این است که این مراحل را پیش از نزدیک شدن به پایان سال 1401 انجام دهند که اگر مشکلی در احراز هویت و مراحل تکمیل اطلاعات بود، فرصت برای رفع مشکل داشته باشند.

 

آپدیت به تاریخ ۵ دی‌ماه ۱۴۰۱

اکانت‌هایی که در ایرنیک به نام یک نفر باشد، در آینده به یک اکانت تبدیل خواهد شد و تمامی دامنه‌های کاربر به یک اکانت منتقل می‌شود. یعنی هر نفر (با یک کد ملی) فقط یک اکانت باید داشته باشد. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌کنیم اکانت اصلی خود را در ایرنیک تایید کنید.

 

آپدیت به تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱

کاربران حقوقی و خارجی فعلا امکان تکمیل احراز هویت را ندارند. زمان احراز هویت این دسته از کاربران در آینده مشخص خواهد شد. 


در حال اتصال به سرور نام