• Nam.ir
  • |
  • آژانس خرید و فروش دامنه‌های اینترنتی
0998-1114171
تماس با ما در ساعات اداری
کاربر

سرویس پرداخت امن، راه‌اندازی شد

Safe-Pay
1400/08/20

سرویس پرداخت امن، راه‌اندازی شد


سرویس پرداخت امن، راه‌اندازی شد


موضوع انتقال دامنه، یکی از چالش‌های همیشگی خریداران و فروشندگان دامنه‌های اینترنتی بوده است. دلیل این چالش مدت زمان مورد نیاز برای انتقال دامنه است. یعنی اگر شما قصد انتقال یک دامنه را داشته باشید، ممکن است چندین روز (به پسوند دامنه بستگی دارد) تکمیل فرآیند انتقال طول بکشد. به همین منظور سرویس‌های واسطه، خدمات مربوط به خرید و فروش امن دامنه را راه‌اندازی کرده‌اند.

در راستای این مشکل، وب‌سایت نام اقدام به طراحی و اجرای یک سرویس ساده و کاربردی برای ایجاد بستر امن خرید و فروش دامنه ایجاد کرده است که با نام "پرداخت امن" شناخته می‌شود.

 


نحوه استفاده از پرداخت امن

سرویس پرداخت من به عنوان واسطه، فرآیند کار خرید و فروش دامنه را تسهیل می‌کند. به این شکل که فروشنده و خریدار بعد از توافقات اولیه، درخواست پرداخت امن را ثبت کرده و ادامه فرآیند را سایت نام پیگیری می‌کند.

در این سرویس مبلغ توافق شده بین خریدار و فروشنده، به حساب سایت نام واریز شده (از طریق درگاه بانکی) و پس از تکمیل شدن فرآیند انتقال، مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌شود.

 


فرآیند ایجاد پرداخت امن

فرآیند ایجاد پرداخت امن برای یک دامنه به صورت قدم به قدم و به شرح زیر می‌باشد:

در ابتدا خریدار و فروشنده توافقات اولیه را انجام می‌دهند. این توافقات شامل قیمت دامنه و نحوه محاسبه میزان سهم حق‌العمل سایت نام است. حق‌العمل سایت نام ۱۰درصد است. سه گزینه برای پرداخت حق‌العمل سایت نام وجود دارد. تمام مبلغ را خریدار یا فروشنده پرداخت کنند و یا به صورت مساوی این مبلغ پرداخت شود.
در مرحله دوم فروشنده باید وارد سایت نام شده و پس از ورود به سایت و تکمیل اطلاعات کاربری، به صفحه پنل کاربری رفته و از منوی سرویس‌های ویژه، گزینه پرداخت امن را انتخاب نماید.
پنل کاربری -> سرویس‌های ویژه -> پرداخت امن

در صفحه پرداخت امن، لیست تمام پرداخت‌های امن کاربر وجود دارد. همچنین از طریق دکمه درخواست پرداخت امن، امکان ایجاد پرداخت امن وجود دارد.
در صفحه ایجاد پرداخت امن یک فرم از پیش تعریف شده وجود دارد که باید تمامی موارد آن پر شود.
پس از تکمیل فرم باید بروی دکمه ساخت لینک پرداخت کلیک کنید.
در مرحله بعد لینک ساخته شده توسط شما آماده است و می‌تواند از همان صفحه برای خریدار به صورت پیامک ارسال نمایید.

 


فرآیند خریدار

بعد از ساخت و ارسال لینک پرداخت امن توسط فروشنده، خریدار می‌تواند از طریق لینکی که برایش ارسال شده است، اقدام به پرداخت کند. پیش از اینکه خریدار اقدام به پرداخت نماید باید حتما در سایت نام لاگین کرده و اطلاعات کاربری خود را تکمیل نماید. اگر خریدار عضو سایت نباشد، در همان صفحه از کاربر تقاضای تکمیل فرم ثبت نام می‌شود.

بعد از تکمیل مرحله ورود یا ثبت‌نام توسط خریدار، اطلاعات اولیه به خریدار نمایش داده شده و کاربر به صفحه بانک جهت تکمیل فرآیند خرید ارجاع داده می‌شود.
پس از پرداخت تمامی اطلاعات پرداخت امن و همچنین کد انتقال دامنه به کاربر نمایش داده می‌شود. در این مرحله کاربر کد انتقال را در سایت مربوطه وارد و فرآیند انتقال آغاز می‌شود.

 


شروع فرآیند انتقال دامنه

تمامی مراحل مربوط به انتقال دامنه توسط کارشناسان سایت نام رصد و پیگیری می‌شود تا زمانی که دامنه به صورت کامل به نام خریدار شود.
بعد از تکمیل مراحل انتقال، مبلغ توافق شده پس از کسر درصد سایت نام، به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

 

 

در صورت لاگین بودن در سایت نام می‌توانید از طریق لینک زیر وارد صفحه پرداخت امن شوید.

پرداخت امن


در حال اتصال به سرور نام